Tupperware Labuan

Wednesday, September 21, 2011

7 months young Nur Hana

Hana sekarang sudah 7 bulan, cepatnya masa berlalu.

Perkembangan?

Hana sekarang tidak boleh duduk diam. Kalau berdiri di atas riba, pusing mau 360˚. Kepala asyik mendongak mau pandang orang yang angkat dia.Badan ke depan ke belakang, ada saja yang mahu dipegang, dimasukkan ke dalam mulut. Walaupun memilih, tapi kalau orang pegang tangan dia, ditarik masuk ke dalam mulut... aih..malu pun kadang-kadang ada, tapi itulah kepandaiannya sekarang.
Meniarap sudah makin master, tapi bergerak ala-ala komando tu belum pandai. Instead, Hana akan berguling untuk bergerak dari point A ke point B. Sangat bahaya ditinggalkan atas katil walaupun sekejap. Sungguh aktif anak sorang ni.

Kalau setakat mencakar muka, tarik hidung tarik telinga tarik leher mama babah nenek atuk makcik pakciknya bukan masalah besar. Ada sekali tu si Nurul mukanya dicakar Hana, terus si Nurul cakap "kau cakar muka aku ya cantik manis" hahaha macam kelakar pun ada, kebetulan pula Zara ketuk-ketuk kerusi, aku lagi cakap dengan dia" aaah tak usah la ko nak jadi tukang kayu di sana, lekas tukar baju kita nak ke rumah nenek kau." hehehhe pengaruh P. Ramlee.

Hana sudah pandai makan, alhamdulillah.. hari tu kisar ikan goreng, sawi yang dicelur, dengan bubur beras kampung. Habis 1 cawan licin, kesedapan ni si Hana. 

Kalau bercerita pun boleh tahan budak ni. Tapi jangan silap, Hana bercerita depan orang-orang yang dia familiar saja. Macam kami parentsnya, nenek atuk, pakcik makcik, nenek Amit Hajah. Kalau depan orang lain I'm sorry, sungguh pendiam.

Kadang-kadang Hana tidur meniarap, dia sendiri yang adjust. Bila dibaringkan marah pula. Asalkan dapat tidur selesa, selamat, ok la tu.

Kalau tengok buku, terutama buku yang banyak warna (katalog tupperware huhu)bukan main lagi excitednya, sampai berliur ni. Mungkin sebab warna dan bunyi kertas tu yang si Hana excited betul ni.

Giginya sudah tumbuh 1batang, sikit-sikit mau menggigit saja kerjanya. Mangsa utama, my B.. adehh siksa rasanya bila kena gigit tu. Kalau tiada kesabaran mungkin sudah switch dengan bottled feed, tapi tidak sampai hati juga. Sabar sajalah..

Hana sudah boleh cooperate dengan ring sling. Sebelum ni pakai sling kakak ku ja, sekarang sudah boleh pakai Hana guna sling yang aku beli. Jadi tidak la rugi babahnya beli mahal-mahal huhu...

Anak kesayangan mama babah..




No comments:

Post a Comment