Tupperware Labuan

Thursday, December 29, 2011

10 months Nur Hana

1. Pandai makan sudah ya, dipapak dulu makanan tu baru ditelan. Syabas mere bete! :)
2. Belum berapa pandai duduk, still practicing.
3. Sangat terer melawan mata. Tidur 15 minit sudah cukup untuk berjaga 5 jam. (Syukur lah tidak berjaga malam).
4. Selalu ikut mamanya pergi dapur. Sambil-sambil aku cuci piring, memasak, si Hana pun ada kerjanya sendiri. Exploring the kitchen, tolong aku kemas-kemas piring yang dapat di capai, tarik-tarik plastik.
5. Alhamdulillah, aku perhatikan walaupun aku selsema, Hana tidak mudah terjangkit. Syukur.. mungkin berkat breastfeeding.
6. Suka sangat main air masa mandi. Ha.. yang ini kadang-kadang kegeraman aku melihat kecumilan si Hana menjadi kegeraman yang geram sebab si Hana di suruh berdiri dengan sengajanya mengangkat kaki supaya dapat duduk balik dalam tub mandinya. Aduii.. sudah la ada ekzema. Lepas mandi ja kalau sudah lama dalam air naik la ekzemanya tu..
7. Kalau ikut kata babahnya, si Hana pandai upuk-upuk, tepuk-tepuk kasi tidur dirinya sendiri atau tepuk-tepuk mama babahnya (macam kami upuk-upuk dia untuk kasi tidur).
8.Asal ditukar baju mesti mengamuk, aku pun tidak paham kenapa.

Hurm.. kalau anak orang lain, mungkin sudah pandai berdiri.. Hana pula, masih belajar untuk duduk, merunggau pun perlahan-lahan.. Nurse KD cakap, kalau umur 11 bulan masih belum boleh duduk, mau rujuk dengan pakar. *SIGH*

Aku secara peribadi rasa, setiap baby ada perkembangannya sendiri, lambat atau cepat, ikut baby tu juga. Aku nda mau la terlalu risau.. aku bukan defensive, aku redha. Dalam masa yang sama kami berusaha juga train si Hana ikut kemampuan dia. Tidakkan la mau paksa-paksa kan. apa-apapun, I am still a happy mother, I love my Hana so much, and I'm proud of her. Muaaahhh!!


No comments:

Post a Comment