Tupperware Labuan

Monday, August 1, 2011

Puasa as a fully breastfeed mother

Sebelum mula puasa, macam-macam cerita aku dengar tentang kepayahan seorang ibu yang fully bf berpuasa. Jujurnya, waktu tidak puasa pun aku sentiasa lapar, makan pagi pun biasanya 2 makanan berat.

Alhamdulillah, puasa hari ini sebagai ibu buat kali pertama dan juga fully bf, dapat dilalui dengan baik sekali. Tiada lapar yang sampai bergegar-gegar. Sahur pun ada makan berat (nasi dan lauk, sup) dan juga buah kurma 2 biji.

Sempat pula ke bandar membeli bahan-bahan memasak, jadi juga nasi arab @ nasi beriani yang Abang Rijan cakap sedap macam beli di kedai.

Nasib baik juga hari ni cuti peristiwa sempena sukan sekolah Sabtu lalu, jadi dapatlah bersantai di rumah. Cuma esok belum tahu lagi, prestasi pump susu, we'll see.

Semoga Ramadhan kali ini lebih diberkati Allah swt..
Yang pasti Ramadhan kali ini lebih manis dengan kehadiran orang baru di rumah. :) Alhamdulillah..

2 comments:

  1. tu la tasha, aku pun 1st time berpuasa time preggy ni..harap2 teda apa2 masalah..sahur ku mmg makanan berat nasi, lauk dan mesti ada sayur semangkuk utk aku saja..pastu makan buah sebiji, minum lagi susu Anmum, makan lagi kurma 2-3 biji, air kosong memang minum dr buka puasa smpilah sahur...(mestilah aku tido juga hehe...) hari pertama mcm teda tenaga..hari ke 2..alhamdulillah...mudah dan terasa lupa pula yg aku puasa sbb mengajar di kelas mcm hari2 biasa..

    ReplyDelete
  2. syukur la kan hari ke-2 ok suda :) untuk aku agak mencabar juga hari ke-2 ni, dgn panas yg melampau2 nih, masa pump susu punya bebunyi perut huhu.. sabar saja lah..syukur juga prestasi ok, dpt la hampir 5oz ni.

    ngam la tu tek, mkn ja byk2 especially kurma tu.. rehat pun mo byk tu.. tidur saja selagi ada kesempatan tu..

    ReplyDelete