Tupperware Labuan

Thursday, July 21, 2011

Tips memeriahkan hasil pump susu.

Ini baru berlaku sebentar tadi. Jadi sebelum aku lupa, aku mau blog di sini dulu.

Tips untuk perbanyakkan susu perahan.

1) Untuk orang Islam, bolehlah baca
“لا إِلهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنّى كُنْتُ مِنَ الظَّالِمينَ (Tidak ada Tuhan yang benar di sembah hanya Engkau ya Allah, maha suci Engkau, aku adalah orang yang membuat zalim atas diriku).”
Alhamdulillah, masa tengah pump susu, terbaca ayat ni di status orang di FB, susu keluar mencurah-curah. Subhanallah.

2) Hati musti mo happy, gembira, tenangkan fikiran. Jangan fikir masalah-masalah yang akan menyebabkan anda stress. Tadi terbaca status kakak ku, entah kenapa aku macam terhibur, keluar lagi mencurah-curah susu itu. Hari tu, kelam kabut mo pump susu, perut lagi lapar, rasa badan pula panas sebab haba di dewan, sudahnya, susu bengkak,tapi bila pump, susu keluar 2 3 titik sahaja.

Banyak lagi tips sebenarnya, kebanyakan kakak aku la yang kasitau, dan lain-lain di google dan bertanya kawan-kawan. Ok le tu =)

4 comments:

  1. tasha, ko beli brand apa pump susu tu?

    ReplyDelete
  2. aku pakai spectra 3. tapi bukan aku beli, si nadia bagi.. recommended. (",)

    ReplyDelete
  3. status ku yg mana bikin kau terhibur ni kan?

    ReplyDelete
  4. status mu yang lagu babe damam tu.

    ReplyDelete