Tupperware Labuan

Saturday, June 4, 2011

Hana ketawa

Hari ini (3 Jun) mood swing Hana betul-betul la memeningkan aku. Sudah la aku lupa makan, sabar saja la. Nangis saja si Hana, aku pun tidak pasti, entah-entah dia tau barangkali dia mo ke Ranau? Terus tidak mau ikut? Entah la.

Oleh kerana nangisnya itu tidak dapat ku redakan dengan sekejap, maka aku bawa la dia ke bilik untuk menenangkan dirinya dan fikiranku, antara caranya, bf secara baring. Yang ini memang favorite si Hana, boleh nampak perbezaan besar antara bf duduk dan  bf baring.

So tadi, aku cuba la switch position, dari baring ke duduk. Risau juga kalau si Hana tidak boleh tolerate bf position selain baring. Kalau mo baring ja 24 jam, susah la kalau dalam kereta ka, di kedai ka.

So, masa duduk tu, Hana terus berhenti bf. Matanya lirik-lirik sama aku. Aku bawa la dia bermain, agah-agah. Sekalinya, tidak semena-mena Hana ketawa! Agak banyak juga la ketawanya tu, cumil pulak tu. Itu la kali pertama Hana ketawa, selama ni senyum jak. Sekali bawa keluar ke ruang tamu, hilang sudah ketawanya. Lepas tu, menangis lagi balik. Humm...

Agak-agak dia ketawa tu, beberapa minit lagi pukul 8 malam (masa keluar ke ruang tamu tidak lama lepas tu Buletin Utama)

Looking forward to see Hana's first of everything. :-)

No comments:

Post a Comment