Tupperware Labuan

Friday, June 3, 2011

MISI BERJAYA PART 1

Seronoknya dapat keluar tadi ditemani adikku Nurul (appreciate it so much) and of course, cik Hana yang damit itu (tidak boleh tinggal, lagipun tiada yang menjaga, kalau ada pun tetap dibawa).

Mula-mula breakfast di Mc'D. Masa tu la mo try ringsling yang baru, sudahnya ringsling nda terpakai, Hana pun terbangun. Kemudian, Nurul beli Hot Cakes yang sejuk. Kelakarkan? Hot cakes, tapi sejuk, hahaha! (ketawa menyampah la ni) Ditegur karang ada la kena jeling, itu cukup bagus. Kalau makanan tu kena apa ka apa ka.. naya la..


Tetapi itu tidak penting.


Next, pergi Klinik Dr.Ong, ingat mo beli ubat untuk thrush Hana. Tapi bila tengok packaging ubat tu, macam gambar di pacakaging sigup jak aku tingu, terus fobia. Sudahnya, hanya akan mengambil ubat setelah mendapat nasihat direct dari Dr.Ong. Oh ya, Dr. Ong cuti, itu la pasal mo ambil ubat ja... bila fikir-fikir, adakah Dr.Ong bosan dengan kehadiran ku ke kliniknya? Adakah aku datang dengan masalah yang remeh temeh? Well, aku ni datang bawa untung juga maa... lagipun, adalah normal bagiku untuk risau. So, datang saja lah.


Seterusnya, pergi Sin Kwang. Tapi oven tiada pilihan,mahal pula tu.

Next, pergi kedai Soon Ivy, beli tepung optima, tepung roti, tepung gandum, cheddar cheese, cream cheese.

Kemudian, ke UK (Ujana Kewangan, bukan United Kingdom). Pergi Parkson, jumpa loyang yang boleh dibuka di bawah. Ada ciri-ciri non-stick lagi kunun. Harga boleh tahan, RM27.90. Harap boleh pakai lama.. kalau begitu mahal pakai sekejap ja, mengecewakan! Next, cari oven. Harga RM129. Ok la rasanya, siap suruh testing lagi, kasi masuk loyang lagi muat ka inda. Kalau inda muat apa kejadahnya.. huhu.. tapi sebelum tu ada ke Cosway, tanya pasal oven. Rupanya mo kena order dulu. Jadi aku terus set mind ku, breadmaker mesti mo kena order ni dulu. Tidak apa, itu hold dulu.

Pastu balik..

All in all, puas hati la. Hana pun tidak meragam. Alhamdulillah.. insya Allah hari ni mo siapkan 2 cheese cake, satu untuk sini, satu untuk bawa buah tangan ke Menumbok esok.

Insya Allah, nanti kakak ku balik, boleh la aku buatkan untuk durang pula.

No comments:

Post a Comment