Tupperware Labuan

Saturday, June 4, 2011

MISI BERJAYA PART 2 - cheese cake.

Sambung cerita misi berjaya tadi.

Bali rumah jak, terus semangat buat cheese cake, sampai lupa makan tengah hari! aku?? lupa makan?? magic betul la.. tapi memang betul, bukan main-main punya cerita, lupa makan!

tidak kisah la tu.. ok, mula-mula tu, buat cheese cake. ingatkan mo buat 2 loyang. satu untuk di labuan, satu untuk buah tangan di menumbok. sekali kunun malas la, mo adjust resepi, mo cepat. aku kasi double resipi tu. tepung 250g aku kasi jadi 500g, telur 3 biji aku kasi 6 biji, minyak makan 2 sudu, aku kasi jadi 4 sudu. masa memasak 20minit, 250 darjah celcius, sama ikut resipi asal. hasilnya??? kek tidak masak di dalam, hangus di luar. nah! padan muka ku. nasib baik ada mama, setelah diberi nasihat dan tunjuk ajar, jadi juga kek aku.

Mama pun campin, masa tengah baking cake tu, on the phone sama Nadia. dia la yang suruh tanya mama. walaupun mama tidak pernah buat cheese cake, tapi pengalaman buat kek tu tetap ada. bila aku call kasitau mama yang kek ku itu seperti gunung berapi yang meletus, terus mama tanya, "kek ko tebal ka?" waa.. kedapatan disitu.. tidak perlu cerita, mama sudah tau.. memang pengalaman la juga kan mengatasi segala-galanya.

tanpa mama, nurul, lina, nadia, nda juga menjadi kek ku.. thanks to all.. memang sangat menghargai bantuan kalian gitu..

laki aku cakap rasa kek ku itu seperti boleh dijual dengan orang (meaning sedap la kunun). tapi tidak rajin la mo berjual, baking untuk terapi minda ku dan untuk menggembirakan orang-orang tersayang je..

nnt saya upload gambar kek.

No comments:

Post a Comment