Tupperware Labuan

Sunday, June 12, 2011

Homemade mushroom soup & bread

Setelah ku google, aku dapat the simplest recipe for mushroom soup dan roti paun. Thanks for sharing kepada recipe owner :)

So, the verdict:

Mushroom soup, menjadi dengan jayanya. Cuma mo rajin whisk tepung dan tambah sikit lagi kiub pati ayam untuk rasa yang lebih kick. Oh ya, mau rajin cari dada ayam juga, yang aku buat ni dada ayam tiada, sebab tidak jumpa di Bataras dan Hup Huat,mungkin di Milimewa atau Utama Jaya ada jual.

Roti paun? Paling kasian la ini satu..entah mana silapnya.. macam yis tu tiada harapan untuk hidup, mungkin aku salah kacau yis tu awal-awal, sampai tiada keluar buih-buih yis, macam mikroorganisma yis itu sudah gol.. atau mungkin aku memang tiada kemahiran menguli tepung?  Atau telur tidak segar? Kalau ini macam, saya mau beli breadmaker. Pasti beli! (Tunggu ada usin dulu huhu)

Selalunya kalau dulu-dulu, aku akan cepat putus asa kalau resepi yang aku cuba tidak menjadi. Tapi sekarang entah lah, mesti mo cuba sampai berjaya. Macam juga cheese cake hari tu, mula-mula tidak jadi. Lepas tu alhamdulillah, menjadi. Siap makcik abang Rijan pun kan mengorder kunun hehe (kalau order pun tidak jual la, tolong buat ja)

Cita-cita makan homemade bread bersama homemade mushroom soup tidak kesampaian, gara-gara roti tidak menjadi, tapi masih ada sup, boleh la beli roti di kedai dulu..

p/s: nanti operasi upload gambar.

2 comments:

  1. tasha...kena beli breadmaker tu...berbaloi-baloi & boleh selalu buat roti..:)

    ReplyDelete
  2. itu la kak long, labuan tiada ni. sudah kirim sama nadia.. sudah sampai nnt mmg meroti ja la ni nanti :)

    ReplyDelete